Focus Club Tr
Bu site kapanmıştır üye alımı yapılmamaktadır...

[b]YENİ sitemiz; www.FocusClubTr.com
..Siteyi tıklayınız lütfen[/b] yeah






AnasayfaTakvimSSSKayıt OlGiriş yap
nav Focus Club Tr :: 

Focus Garajı

 :: 

Focus II

Kullanici ismi


Paylaş|

Turbo basınç hortumu

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
YazarMesaj
alacaonur
Yeni üye
Yeni üye
Mesaj Sayısı : 5
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 28/01/11

MesajKonu: Turbo basınç hortumu Cuma 11 Şub. - 13:01

Arkadaşlar Selam,
Daha önce yazılmışmıdır diye baktım ama bulamayınca yeni başlık açıyorum. Gaza basınca turbo basınç hortumu bağlantı noktasında yağ sızıyor. sabah aracı çıkardıktan sonra altında 1-2 çorba kaşığı kadar yağ akıttığını görüyorum. Usta hortumun komple değişmesi gerektiğini söyledi. Orjinal hortum 150 TL olur diyor. konu hakkında neler biliyoruz arkdaşlar ?
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Samet Özeren
Bölüm Moderatörü
Bölüm Moderatörü
Mesaj Sayısı : 688
Nerden : İst-Bahçelievler
Yaş : 28
Kayıt tarihi : 30/04/10

MesajKonu: Geri: Turbo basınç hortumu Cuma 11 Şub. - 17:19

hortumun değişmesi gerekir turbonuzuda kontrol ettirin yeah
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
esmerce
Moderatör
Moderatör
Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 38
Kayıt tarihi : 22/02/10

MesajKonu: Geri: Turbo basınç hortumu Cuma 11 Şub. - 23:26

Bu noktalarda terleme diye tabir edilen az miktarda yağlanma normal kabul edilir ancak sizinkisi başlı başına arıza sayılır.

Basit sıkılık kontrolleri işe yaramıyorsa yenisiyle değiştirmeniz -mümkünse makyajlı F II hortumuyla- gerekiyor.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
BARAN
Yönetim
Yönetim
Mesaj Sayısı : 3931
Nerden : Karşıyaka
Yaş : 38
Kayıt tarihi : 18/02/10

MesajKonu: Geri: Turbo basınç hortumu C.tesi 12 Şub. - 8:18

Ustanızın doğru düzgün kontrol ettiğini varsayarak değiştirmeniz gerek diye düşünüyorum; fakat bağlantı noktasından ve gaza basınca sızdırıyorsa bunda bir gevşeme de olabilir.
Birkez daha kontrol ettirip deformasyon varsa hemen değiştirmenizi tavsiye ederim.




Kalk anam kalk, Allah aşkına kalk
bak mevsim umut mevsimi
papatya mevsimi, gül mevsimi
mevsim bahar
dağlar kar
suların coşup taştığı zamandır...
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Engin
Moderatör
Moderatör
Mesaj Sayısı : 685
Nerden : izmir
Yaş : 24
Kayıt tarihi : 13/05/10

MesajKonu: Geri: Turbo basınç hortumu C.tesi 12 Şub. - 10:13

Parçada bir sorun varsa tabiki değişmesi şart, ama basit bi kelepçe sorunu vardır o yüzden iyice kontrolo edilmesini tavsiye ediyorum yeah
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
alacaonur
Yeni üye
Yeni üye
Mesaj Sayısı : 5
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 28/01/11

MesajKonu: Geri: Turbo basınç hortumu Ptsi 14 Şub. - 10:59

Selam,
Turbo basınç hortumunu Sefaköy sanayide değiştirdim. hortum ve işcilik için 170 TL ödedim. değiştirikten sonra yağ olan yerleri yıkayıp bir sonraki gün tekrar kontrol ettiler. şimdilik sorun yok gibi görünüyor. Samet yorumun için teşekkür ederim. Turboyu nasıl kontrol ettirebilirim ?
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Eren_Öztürk
Web Designer
Web Designer
Mesaj Sayısı : 108
Nerden : Ankara
Yaş : 28
Kayıt tarihi : 06/02/11

MesajKonu: Geri: Turbo basınç hortumu Ptsi 14 Şub. - 12:11

Arkadaşlar daha önce turbo sorunu yaşamış birisi olarak şunları rahatlıkla diyebilirim.

Turbo ömrünü doldurmak üzereyken ıslık sesine benzer bir üfleme sesi çıkarmaya başlar gaza bastıkça gelir bu ses.

Motor çalışırken kaputu açıp gaz verip turbo hortumunu sıktığınızda hortumun şişmesi gerekir basınçtan taş gibi olması gerekir eğer rahatlıkla gaza basılıyken hortumu sıkabiliyosanız turbo yeterli basıncı oluşturmuyo demektir . Bunlar yapabilecğeiniz en basit kontrollerdir.

Turbonun ömrü için lütfen arkadaşlar istop ederken ve çalıştırırken beklemeyi unutmayın.
Bu beklemenin sebebi turbonun motor istop ettikten sonra hemen durmaması motor istop ettikten sonra turbo belli bir süre dönmeye devam eder ancak bu sürede motor yağ pompasıyla yağ pompalamadığından yağsız döner. yağ olmadığı için turbonun mili yağsızlıktan zamanla bozulur.
Sabah soğukta çalıştırdığınızda en az 2 dakika rolantide gaz vermeden çalıştırın aracı sonrasında da hararet göstergesi hareket edene kadar gaza yüklenmeyin 2500 devri mümkün olduğunca geçmeyin soğukken. istop ederkende en az 30 sn-60 sn arası bekleyin. Bu beklemenin motora bir faydası yada zararı yok tamamen turbo için.

Turbo değişirken sadece turbonun değişmesi yeterli olmuyor turbo yağ hortumu, yağ poması ve diğer ekipmanlarıda değişmek zorunda kalıyor. buda ortalama 2 bin lira civarı tutuyor.

Dediğim şeyleri tecrübelerime dayanarak yazıyorum. Uygularsanız faydası size 1-2 dakika fazladan çalıştırmayla hiç bir şey kaybetmezsiniz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Eren_Öztürk
Web Designer
Web Designer
Mesaj Sayısı : 108
Nerden : Ankara
Yaş : 28
Kayıt tarihi : 06/02/11

MesajKonu: Geri: Turbo basınç hortumu Ptsi 14 Şub. - 12:17

Ayrıca devri araç titreyene kadar düşürmeyin böyle olduğu an vitesi küçültün. Bu şekilde zorlamak mazot pompasına zarar vermekte oda ucuz bir parça değil.
1750-2000 devir arasında tutmaya özen gösterin 1500 devrin altına düştüğü an vites küçültün.
Bizim motorların en yüksek tork değeri 1750 devir civarıdır. 240 nm
Bu devirde tutmak size hem en yüksek gücü hemde en uygun yakıt sarfiyatını sağlayacaktır.




Sayfa başına dön Aşağa gitmek
esmerce
Moderatör
Moderatör
Mesaj Sayısı : 4642
Nerden : Akçay
Yaş : 38
Kayıt tarihi : 22/02/10

MesajKonu: Geri: Turbo basınç hortumu Ptsi 14 Şub. - 12:40

Eren_Öztürk;

Değerli paylaşımın için teşekkürler.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
YSF
Moderatör
Moderatör
Mesaj Sayısı : 5163
Nerden : Kayseri
Yaş : 36
Kayıt tarihi : 24/04/10

MesajKonu: Geri: Turbo basınç hortumu Salı 15 Şub. - 12:53

Eren_Öztürk demiş ki:
Arkadaşlar daha önce turbo sorunu yaşamış birisi olarak şunları rahatlıkla diyebilirim.

Turbo ömrünü doldurmak üzereyken ıslık sesine benzer bir üfleme sesi çıkarmaya başlar gaza bastıkça gelir bu ses.

Motor çalışırken kaputu açıp gaz verip turbo hortumunu sıktığınızda hortumun şişmesi gerekir basınçtan taş gibi olması gerekir eğer rahatlıkla gaza basılıyken hortumu sıkabiliyosanız turbo yeterli basıncı oluşturmuyo demektir . Bunlar yapabilecğeiniz en basit kontrollerdir.

Turbonun ömrü için lütfen arkadaşlar istop ederken ve çalıştırırken beklemeyi unutmayın.
Bu beklemenin sebebi turbonun motor istop ettikten sonra hemen durmaması motor istop ettikten sonra turbo belli bir süre dönmeye devam eder ancak bu sürede motor yağ pompasıyla yağ pompalamadığından yağsız döner. yağ olmadığı için turbonun mili yağsızlıktan zamanla bozulur.
Sabah soğukta çalıştırdığınızda en az 2 dakika rolantide gaz vermeden çalıştırın aracı sonrasında da hararet göstergesi hareket edene kadar gaza yüklenmeyin 2500 devri mümkün olduğunca geçmeyin soğukken. istop ederkende en az 30 sn-60 sn arası bekleyin. Bu beklemenin motora bir faydası yada zararı yok tamamen turbo için.

Turbo değişirken sadece turbonun değişmesi yeterli olmuyor turbo yağ hortumu, yağ poması ve diğer ekipmanlarıda değişmek zorunda kalıyor. buda ortalama 2 bin lira civarı tutuyor.

+1
Dediğim şeyleri tecrübelerime dayanarak yazıyorum. Uygularsanız faydası size 1-2 dakika fazladan çalıştırmayla hiç bir şey kaybetmezsiniz.
yeah




Yaşamak bir dağa tırmanmak gibidir. Tırmandıkça yorgunluğunuz artar, nefesiniz daralır ama görüş açınız genişler..!!
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Sponsored content

MesajKonu: Geri: Turbo basınç hortumu Bugün 0:54

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Turbo basınç hortumu

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Focus Club Tr :: Focus Garajı :: Focus II-
İstatistikler - Top 10
En Çok Yazan
Yeni Konu / Mesaj
Kullanıcı AdıMesajları
Konu
Tarih
Yazan
uA_Y_C_A
9260 Mesajlar - 29%
YSF
5163 Mesajlar - 16%
esmerce
4642 Mesajlar - 14%
BARAN
3931 Mesajlar - 12%
drmert
2899 Mesajlar - 9%
siyah&beyaz
2446 Mesajlar - 8%
ALPER
1150 Mesajlar - 4%
madmax5
1092 Mesajlar - 3%
Anchowy61
914 Mesajlar - 3%
Samet Özeren
688 Mesajlar - 2%
SATILIK 2009 SONRASI ST ÖN IZGARA
2011 model arabamdan soğudum
Focus II sık karşılaşılan sorunlar
Ford Focus Comfort 2011 hakkında km sorunu.?
Yeni focus Fiyatları Belli Olmaya Başladı...
yeni focuslar izmir limanına girdi..........
focus III 35.000 TL DEN BAŞLIYORMUŞ ...........
Yeni Ford Focus Avrupa (Türkiye) için Son Şeklini Aldı
Focus 2010 Trend
Bende Focuslandım
Perş. 14 Tem. - 8:30
Perş. 30 Haz. - 6:07
Ptsi 20 Haz. - 22:13
Ptsi 6 Haz. - 22:15
Cuma 1 Nis. - 15:54
Cuma 1 Nis. - 15:13
Cuma 1 Nis. - 8:38
Cuma 1 Nis. - 8:26
Cuma 1 Nis. - 8:17
Cuma 1 Nis. - 8:14
kralcuneyt
YSF
aramasorma
cihangfb
blade20
Samet Özeren
madmax5
YSF
YSF
uA_Y_C_A
Bedava forum kurmak | © phpBB | Bedava yardımlaşma forumu | Suistimalı göstermek | Yetkinblog.com